Megváltoznak az erőviszonyok a munkaerőpiacon. A korábbival ellentétben most nem a munkavállaló kezében van a „karmesteri pálca”. Ez hozhat magával egy olyan vezetői attitűdöt is, amikor valaki főnökként a kiszolgáltatottság „Van helyedre száz másik!” érzését erősíti. Pedig érdemes átgondolni, hogy a cég stabilitását az elkötelezett, jó munkaerő biztosítja. Amikor a rendelésállomány nehezen kiszámítható, még fontosabb, hova pozícionálják cégünket. Be kell látni, hogy ehhez nagyban hozzájárul a munkavállalóink közérzete és a kifelé irányuló kommunikációjuk. Tehát az összhang fenntartása most is nagyon fontos.
A szimfónia marad!
Megváltoznak az erőviszonyok a munkaerőpiacon. A korábbival ellentétben most nem a munkavállaló kezében van a „karmesteri pálca”. Ez hozhat magával egy olyan vezetői attitűdöt is, amikor valaki főnökként a kiszolgáltatottság „Van helyedre száz másik!” érzését erősíti. Pedig érdemes átgondolni, hogy a cég stabilitását az elkötelezett, jó munkaerő biztosítja. Amikor a rendelésállomány nehezen kiszámítható, még fontosabb, hova pozícionálják cégünket. Be kell látni, hogy ehhez nagyban hozzájárul a munkavállalóink közérzete és a kifelé irányuló kommunikációjuk. Tehát az összhang fenntartása most is nagyon fontos.
Igen ám, azonban a pandémiás időszak sok területen átalakítást, megszorítást hozott, így a HR célokhoz vezető utat is módosítani kellett. A Pannon-Work HR vezetőjét Greiner- Csapó Júliát kérdeztük ebben a témában.
Melyek azok változtatások, fejlesztések a Pannon-Work életében, melyeket a kialakult helyzetre reagálva a HR osztály megalkotott?
Munkatársaink védelme és koronavírus terjedésének megállítása érdekében (2020.03.17- től május 31-ig) az irodáinkat az egész ország területén bezártuk és a Pannon-Work cégcsoport teljes belső állománya áttért az otthoni munkavégzésre.
Számos új szabályozást, intézkedést vezettünk be, külső és ebből adódóan, talán nem árulok el titkot, belső környezetünkben is állandó volt a változás. Nem volt lehetőségünk a szokás módon, személyes kommunikálni, elutazni a kirendeltségeinkre és beszélgetést kezdeményezni, a folyosón megállva érdeklődni a Kollégánk hogylétéről, vagy visszajelzést kérni a változásokra, hiszen ebben a rendkívüli helyzetben nem volt más eszközünk, mint a telefonos és online kommunikációs csatornák alkalmazása.
Büszkeséggel tölt el, hogy a Kolléganőm ötlete nyomán és a Fejlesztőnk, Fejlesztési koordinátorunk munkájából megszületett a Hangulatfelmérő rendszerünk.
Láthatóvá vált, hogyan hat a Kollégákra egy bevezetett intézkedés, meddig érezhető a hatása, megfelelően kommunikáltunk-e? Történt-e valami, ami a Vezető tudta nélkül határozza meg a Munkatárs kedvét, így a munkáját is, kinek van szüksége egyéni támogatásra, vagy mikorra időzítsünk egy fontos bejelentést. A hangulat visszajelzés biztosítja számunkra a beavatkozás lehetőségét, fejleszti a visszajelzési kultúránkat és támogatja Vezetőink munkáját. Jó érzéssel tölt el, amikor rákérdezve a visszajelzésükre – legyen az vidám, szomorú, vagy mérges- oldalnyi leveleket írnak Munkatársaink és megosztják velünk gondolataikat, érzéseiket és jól esik számukra a gondoskodásunk, érdeklődésünk.
Változtattunk a 2020-as HR terven is. Arra fókuszálunk, hogy jelen helyzetben saját erőforrásainkkal, kreativitásunkkal olyan alternatív programokat, lehetőséget és belső szolgáltatást nyújtsunk, amely akár a Munkatársaink otthonában is elérhető, magas színvonalú és növeli az elköteleződést, elégedettséget. Hiszem, hogy azok a Munkáltatók lesznek sikeresek, akik ebben a talán példátlan gazdasági, munkaerőpiaci helyzetben is képesek hosszútávban gondolkodni és a Munkatársaikról gondoskodni.