A folyamatos újítást és a rendhagyó elképzeléseket díjazta a Pannon-Work a HRKOMM Awardon!
Ötletek evolúciója – Megvalósítás
3 díjat adott át a Pannon-Work a HRKOMM Awardon. A díjátadóról hazavitt tanulságokról és a saját berkeiken belül megvalósult újításokról Farkas Tündével, a Pannon-Work régióvezetőjével beszélgettünk.
Több fontos ponton szembesülünk azzal, hogy a HR szerepe megváltozott, stratégiai szempontból nagyobb jelentőséggel bír a korábbiakhoz képest.
A HR AWARD 2019 díjátadón a Dreher sörgyár HR Igazgatója Kreitter Éva, mint a zsűri elnöke kiemelte, hogy mára a HR működéséhez elengedhetetlen a kommunikáció erős jelenléte. A jelölteket azon kívül, hogy meg kell szólítani, a pozíciót el kell tudni adni, majd ezt követően nagy energiát kell a HR–nek mozgósítania azért, hogy a munkavállalót meg is tartsa.
Erről szólt a gyorsan változó piaci környezetre válaszoló HRKOMM Award 2019, HR kommunikációs versenyen, ahol értékes, innovatív megoldásokkal találkozhattunk és ahol a Pannon-Work Zrt. is díjátadóként vett részt.
Farkas Tündével beszélgettünk, aki a Pannon-Work régióvezetője, közvetítési üzletág vezetője. Ő, a Toborzási kampány kategóriában adott át három díjat, melynek díjazottjai a következők voltak: Frissdiplomás toborzási kampány – EY Hungary, Talentuno Recruiters' Night by KYAT Group, Toborzási kampány az Accor szállodaláncnál.
Idén nagyon sok nevező volt (91), azonban több kategóriában nem született aranyérem. Három, egymásra épülő fő szempontról beszélhetünk. Az első a HR kommunikáció eredetisége, hozzáadott szellemi munka értéke; a második, a megoldás illeszkedése a cég átfogó stratégiájába, kultúrájába, a harmadik pedig az, hogy miként hat ez a cég belső környezetére.
Az utóbbi két évben a Pannon-Work Zrt-ben is sok, piac által igényelt újításról beszélhetünk. Egy előző cikkben szó volt már a 3. országbeli jelöltekről, ahol elsősorban a munkavállaló oldaláról közelítettük meg témát. Most azonban próbáljuk meg az imént felsorolt szempontok szerint ezt megvizsgálni.
Mit emelnél ki, mint eredetiséget, kreativitást a Ti „újításotokkal” kapcsolatban?
Valóban a piac diktálta az újítást, hiszen, ha ma eldobsz egy követ, bárhova kerül, nagy valószínűséggel egy álláshirdetést talál el. Mivel minden cég ugyanabból merít, úgy gondolom, hogy itt a kreativitás maga az időzítés volt. Hogy jó időben felismerjük és meglépjük a 3. országbeli jelöltek behozatalát. Természtesen a kommunikációnak - külsőnek és belsőnek egyaránt - itt is kiemelt szerepe volt, amit az elindulást követően folyamatosan alakítottunk ki és ma is fejlesztünk. Aki ekkor nem lépett, az nagy valószínűséggel lemaradt.
Ezt a jó időzítés minek tudod be? Szerencsének, munkának?
Sok munkának és nagy bátorságnak, hiszen sok volt az ismeretlen tényező. A hivatalokkal felvenni a kapcsolatot, toborzási csatornákat keresni, eljárást kidolgozni, szóval kijárni az új utat. Az adott területen kollégáimmal az új jogszabályoknak megfelelően felépíteni, kidolgozni ennek a folyamatát és ezt beépíteni a gyakorlatban. Nagy segítségünkre szolgált Mosonmagyaróváron lévő kirendeltségük munkája, akik először hoztak be így munkavállalókat és szinte közösen tapostuk ki gyakorlatban ezt az ösvényt. Ennek köszönhetően azóta számos kirendeltségünk átvette ezt a mintát.
Hogyan volt mindez illeszthető a Pannon-Work cégpolitikájába?
Az, hogy ezt megléphettük, nagyban függött a vezetőségtől. Szavainkat bizalommal fogadták, meghallgatták újításainkat, szakmailag és anyagilag is támogatták ötleteink kivitelezését. Mivel cégünk vezetősége mindig nyitottan fogadja újító felvetéseinket, bízva szakmai tudásunkban, így könnyű volt illeszkedni a cégpolitikához, hiszen minden kommunikáció a bizalom légkörében zajlott.
Miként hatott ez a cég belső környezetére?
A rendszer kidolgozása azért nem volt zökkenőmentes, ezt be kellett gyakorolni. A kollégáknak ki kellett lépni a komfortzónából, hiszen ami eddig működött az már nem volt eredményes, helyette mást, és máshogyan kellett csinálni.
Az első időszakban nagy ellenállás volt a kollégák részéről, azonban ők is belátták, hogy ha egy cég nagy létszámmal szeretne bővülni és ezt harmadik országbéliekkel tudjuk elérni, akkor ez a megoldás.
Lenne-e olyan momentum, amit a kommunikációs versenyről kollégáidnak haza vinnél?
Igen, van! A folyamatos újítást, a rendhagyó elképzeléseket. Minden felvetésre, javaslatra szükség lehet a dolgozók, munkavállalók részéről, hiszen bármelyik ötletből születhetnek nagy dolgok!
Ha egy gondolatot megoszthatnál a díjat átvevő versenyző cégekkel, mi lenne az?
Az innovatív ötletek szükségesek a haladáshoz. Amit javasolnék az az, hogy ezeket a megvalósításon túl tudni kell működtetni és fenn is kell tartani. Így tudják előre vinni a világot. Ehhez sok sikert kívánok részükre!
A beszélgetés párhuzamos síkon zajlott a HRKOMM 2019-es díjátadó és a Pannon-Work között. Így azt gondolom, ez egy jó zárszó a 30 éves szakmai múlttal rendelkező HR cégtől a sok megvalósított ötletével a háta mögött.